مطالب متفرقه

نکاتی راجع به استامینوفن, آنزیم آمیلاز, ریبوفلاوین, اروزیل 200

استامینوفن

استامینوفن یکی از معروف ترین قرص های مسکن می باشد که خواصی غیر ضد التهابی دارد. همچنین این مسکن در از بین بردن تب همانند قرص های آسپرین بوده و نقش قابل توجهی دارد.

از نام های دیگر این مسکن می توان به پانادول و تیلنول اشاره نمود. البته استامینوفن به صورت قرص و تزریق در داخل رگ استفاده می شود.

استامینوفن چگونه تشکیل می شود؟

استامینوفن از حلقه بنزن (هیدروکسیل و اتم نیتروژن) تشکیل شده است.

کاربردهای استامینوفن

از کاربردهای رایج این قرص مسکن می توان به استفاده از آن در درمان بیماری های متداول مثل سرما خوردگی و درمان درد دندان اشاره کرد. استامینوفن برای افرادی که نمی توانند از داروهای اسید کربوکسیلیک استفاده کنند روش جایگزین مناسبی می باشد.

افرادی که دارای بیماری هایی مثل آرتروز می باشند می توانند در درمان آن از استامینوفن استفاده کنند.

عوارض مصرف استامینوفن

این مسکن از جمله داروهای بی خطر و کم عوارض در دوز های پایین محسوب می شود ولی در صورتی که در دوزهای بالاتر مصرف شود می تواند موجب نارسایی کبد و بیماری های کبدی، پوستی و حتی مرگ شود.

برای اطلاع بیشتر در خصوص قیمت و نحوه خرید این محصول به خرید استامینوفن مراجعه کنید.

آنزیم آمیلاز

آنزیم آمیلاز یا آلفا آمیلاز آنزیمی است که هیدرولیز پیوند های آلفا در پلی ساکارید های مرتبط با آلفا را انجام می دهد (درواقع کربوهیدارت ها را هیدرولیز می کند) که در نهایت منجر به تولید مالتوز و گلوکز می شود.

لوزالمعده در بدن و هم چنین غدد بزاقی دهان وظیفه تولید این ماده را برعهده دارند. آمیلاز غیر طبیعی نشان دهنده وجود مشکل در لوزالمعده می تواند باشد.

کاربرد آنزیم آمیلاز

مهم ترین کاربرد این ماده هضم شیمیایی مواد غذایی باشد ولی کاربردهای دیگری نیز دارد. از آن جایی که میزان سطح آلفا در آمیلاز بزاق می تواند حساس به استرس باشد می توان از این ماده برای تشخیص و اندازه گیری استرس استفاده کرد.

برای افزایش کاربرد و خواص آن می توان آمیلاز را با بسیاری مواد مکمل دیگر مثل Chewable Digest Enzymedica ترکیب کرد.

توجه!

تاکنون اگر دقت کرده باشید خواهید دید پزشکان تغذیه همیشه توصیه می کنند غذای خود را به درستی و کامل بجوید تا به خوبی هضم شود. البته آنزیم آمیلاز این وظیفه را تا حدودی بر عهده دارد و نمی تواند به تنهایی به خوبی از پس آن برآید.

برای اطلاع بیشتر در خصوص قیمت و نحوه خرید این محصول به خرید آنزیم آمیلاز مراجعه کنید.

ریبوفلاوین (Riboflavin)

ریبوفلاوین یا ویتامین B2 یک از ویتامین های دسته هشت گانه B می باشد که داشتن آن برای بدن ضروری است.

این ویتامین محلول در آب روزانه از بدن دفع می شود پس باید به اندازه کافی مصرف شود تا آن میزان دفع شده به سرعت جایگزین شود. این ویتامین بدون بو و تلخ بوده و دارای رنگ زردی متمایل به نارنجی است.

مواد غذایی دارای ریبوفلاوین

مواد غذایی بسیاری مثل تخم مرغ، گوشت، قارچ، برنج، آجیل، گندم، نان و غلات و… حاوی ریبوفلاوین هستند. از آن جایی که این ویتامین محلول در آب است پس کمی در آب هم حل می شود. این در حالی است که در محلول های اسیدی قوی و بازی رقیق حل می شود.

اشکال مختلف ریبوفلاوین

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین به سه شکل زیر در طبیعت موجود است؛

  1. ویتامین B2 دی نوکلئوتید آزاد و دو مشتق کوآنزیم
  2. مونونوکلئوتید فلاوین (FMN)
  3. دی نوکلئوتید آدنین (FAD)

کاربرد های ریبوفلاوین

از مهم ترین کاربرد های این ویتامین می توان به موثر بودن آن در کمک به رشد بدن اشاره کرد. هم چنین از دیگر فواید این ویتامین درمان آب مروارید که یک نوع اختلال چشمی به شمار می رود، می باشد

سردرد های میگرنی و برخی بیماری های قلب و عروق نیز می تواند ناشی از کمبود این ویتامین در بدن باشد که باید به آن توجه نمود.

برای اطلاع بیشتر در خصوص قیمت و نحوه خرید این محصول به خرید ریبوفلاوین مراجعه کنید.

اروزیل 200

اروزیل چگونه تشکیل می شود؟

این ماده از دی اکسید سیلیسیم امورف پراکنده شده است. اروزیل را می توان از شن و ماسه وارتز بخار شده تولید کرد. روش دیگر تولید این ماده با استفاده از تجزیه در اثر سوزاندن تتراکلرید سیلیکون می باشد.

خصوصیات اروزیل

مهم ترین ویژگی اروزیل اثر ضخیم کننده بودن آن در مایعات و پر کننده تقویت کننده بودن آن در elastomers می باشد. این ماده دارای ویژگی های تقویت شده، عایق، ضد افتادگی و ضخیم شدن عالی است که کاربردهای مختلفی دارد.

کاربرد های اروزیل

این ماده در لوازم آرایشی و بهداشتی، ماده تثبیت کننده در داروها، تولید چسب و خمیردندان، رنگ، مواد درزگیر و… مورد استفاده قرار می گیرد.

اروزیل 200 یک عامل ضخیم کننده جهانی محسوب می شود که به صورت  پودری می باشد.

برای اطلاع بیشتر در خصوص قیمت و نحوه خرید این محصول به خرید اروزیل 200 مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا